01 februari, 2014

Bilinvasion


När vi kom fram var det inte så kallt ute men inne i huset var det två minusgrader. Vi började elda men gick snart ut till bastun, där det blir fortare varmt än inne i huset. Att vi inte var inne och elda den stunden på kvällen straffade sig senare med att vi bara fick upp tio plusgrader innan vi gick och lade oss. Då fick det bli dubbla täcken och mössa på!
Jag vaknade tidigt och det var fortfarande tio grader. Somnande om efter ett tag och började drömma. Jag drömde att det var morgon och jag hörde motorljud ute. Såg en raggarbil komma och jag trodde den skulle till grannen. Men när jag tittade ner på ängen framför vårt hus såg jag att där var det fullt med hundratals bilar som hade samlats för någon form av raggarträff. Jag sprang ut för att låsa in till uthuset och mulltoan. Tänkte att den inte skulle klara påfrestningen om alla festdeltagare hittade dit. Vaknade upp med ett ryck och förstod då att det bara var en dröm. Gick upp och skulle koka kaffe och upptäckte då att jag glömt ta med mig det.
Oj, vilken början på dagen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar